Halandók:
A 29. századra kialakult az a különös helyzet, hogy igazából már egy halandó sem teljesen halandó. Az igazi tiszta vérű homo sapiens ritka mint a fehér holló. A népesség nagy részének az ereiben folyik valamilyen szinten egy mágikus faj véréből, még akkor is, ha erről az adott illető semmit nem tud. Ez az örökség meghatározhatja a halandó jellemét, attól függően, hogy melyik faj vére és milyen mennyiségben található meg benne.
Erősségek:
Kijátszhatóak az úgynevezett félvérek, illetve ébredők, akiknek a kapu megmozdította a mágikus tulajdonságait, de azok még nem teljesedtek ki. A karakterlapon jelölni kell, hogy későbbiekben milyen faj tagjává válik majd az adott illető.
Természetesen a halandó maradhat valódi halandó is, nekik az előnyük hogy szinte mindenhol el tudnak vegyülni, jobban alkalmazkodnak, mint a különös élethelyzetekre specializálódott mágikus fajok.
Sok helyen szívesebben fogadnak egy halandót, mint valamilyen mágikust.
A halandók előtt álló lehetőségek szinte kimeríthetetlenek. Rengeteg pozíció és képesség érhető el számukra.
Gyengék:
Hagyományos értelemben, nincsen annyi képességük, mint a legtöbb mágikus lénynek. Nem olyan fogékonyak a tiszta mágiára és képességeket is nehezebben szereznek.
Szaporodás:
Szinte bármely más fajjal keveredhetnek, amelyiknek a leírásában megengedett a keveredés.
Átváltozás:
Halandóvá válni csak igen ritka esetekben lehet, azonban az megtörténhet, hogy halandóból lesz valamilyen más faj.
Életkor:
Akinek ezt fejtegetni kell, az számolja a ráncokat a saát arcán, aztán a szüleién.
Főváros: H'Sekirat (és a kontinens legnagyobb részét ők lakják.)
Szintek:
1. szint - Kezdő
2. szint - Tanuló
3. szint - Polgár
4. szint - Köztiszteletű
5. szint - Előkelő
A faji képességek itt találhatók.