Az alábbi leĂrás JĂłindulattĂłl származik nĂ©mi mĂłdosĂtással Ă©náltalam.
A minta karakterlap segĂtsĂ©gĂ©n tĂşl itt is felvázoljuk a karakteralkotás menetĂ©t. Sajnos fĂ©lreĂ©rtĂ©sre adhat okot pár dolog, illetve kĂ©nyelmesebb is lehet egy ilyen ĂştmutatĂł.
Tehát akkor a karakteralkotás menete:
- Olvass világ- Ă©s fajleĂrást, ebbĹ‘l biztosan tudsz valami hozzád illĹ‘ koncepciĂłt szĂĽlni. Jellem, háttĂ©rtörtĂ©net, faj legyen meg mindenkĂ©ppen, ezután nekiláthatsz a karakterlap kitöltĂ©sĂ©nek.
- A várakozĂł karakterlapok között alkoss egy Ăşj topicot a karaktered nevĂ©vel, ebbe emeld át a minta karakterlapban leĂrtakat.
- A kitöltĂ©s során aztán a magyarázĂł szöveg helyett Ărd be a karakteredre jellemzĹ‘ dolgokat. NĂ©v (rĂ©gi Ă©s Ăşj), kor, a szĂĽletĂ©s Ă©s fátyolba lĂ©pĂ©s városa... De hát olvasni tudsz, elĂ©ggĂ© egyĂ©rtelmű a dolog.
Ami kérdésként felmerült már és/vagy általában problémát okoz:
- A karakter a Fátylon átkerülve új testet kap (hogy milyen metódus alapján és miért, egyáltalán, mi ez a múltból átlépős dolog, a játékban keress rá választ ), kora, neme általában nem változik (ritka kivételek persze akadnak, de egyáltalán nem jellemző), és jellemének leginkább megfelelő fajba kerül.
Ugye, az adott, hogy a varázslĂ©nyek mindig is köztĂĽnk Ă©ltek. A Fátylon átlĂ©pve a karakter (sokszor önmaga elĹ‘tt is) rejtett Ă©ne felszabadul, Ăgy a tĂ©rbeli Ă©s idĹ‘bĂ©li teleport során sokszor megdöbbentĹ‘ mĂłdon szembesĂĽl igaz valĂłjával.
A történet, átváltozás után a másik sarkalatos pont... nos a pontok kérdése.
A karakterlapunk nem túl bonyolult, szabályrendszerünk pedig igencsak csökevényes: a nagyobb üti a kisebb értéket.
Ha speciális képességet használsz, akkor hat a másikra, ha az veled azonos, vagy alacsonyabb szintű.
Na, de vissza a pontokhoz.
A lényeg:
A speciális képességek szintjei összeadódnak pontérték szempontjából!
Vagyis: 1. szintű kĂ©pessĂ©g 1 pontba kerĂĽl, viszont egy második szintű kĂ©pessĂ©g 1+2=3 pontot emĂ©szt fel!!! NĂ©gy kivĂ©tel van ezen szabály alĂłl: ha a játĂ©koskĂ©nt goblint alkotsz (errĹ‘l bĹ‘vebben a faj leĂrásánál, illetve kĂ©pessĂ©geinĂ©l olvashatsz), ha rendelkezel KiemelkedĹ‘ Tulajdonsággal, ha MágiahasználĂłkĂ©nt Adományt veszel fel, vagy ha a kĂ©pessĂ©gnek nincsenek alsĂłbb szintjei. Ez utĂłbbi esetben ha kifizeted a kĂ©pessĂ©g pontĂ©rtĂ©kĂ©t, rendelkezni is fogsz vele.
A képességek használata:
Ha van egy 2. szintű kĂ©pessĂ©ged, kĂ©pes vagy az 1. szintű alkalmazására is, vagyis tudod szabályozni az erĹ‘det. (JĂłl is nĂ©znĂ©nk ki, ha az olimpiai bajnok sĂşlyemelĹ‘ egy poharat is ugyanolyan erĹ‘befektetĂ©ssel emelne vagy fogna meg, mint a sĂşlyokat...) TermĂ©szetesen, ami ez alĂłl kivĂ©tel, az kĂĽlön, a kĂ©pessĂ©g leĂrásánál emlĂtve van!
Nos, ezek után megvan a törtĂ©neted, a karaktered jellemzĹ‘i Ă©s speciális kĂ©pessĂ©gei... Már majdnem játszhatsz is, miután kĂ©t staff tag elfogad (kalandmesterek Ă©s mesĂ©lĹ‘k nem fogadhatnak el, ellenben Ĺ‘k is vĂ©lemĂ©nyezhetnek). Ne feledd, hogy bármely admin felĂĽlbĂrálhatja döntĂ©sĂĽnket! Zaklatni nem Ă©rdemes minket, mihelyst szabadidĹ‘nk engedi, ránĂ©zĂĽnk a várakozĂł karakterek lapjaira Ă©s reagálunk. Az eddigi gyakorlat alapján, ha egy jk-val semmi gond nincs, legfeljebb 1-2 nap után már játszhatott is, szĂłval nem kell heteket várni jĂłváhagyásra.
Miután elfogadták a karakterlapod, el kell kĂ©szĂtenek az adatlapodat a minta alapján, amit teljes játĂ©kod során folyamatosan szerkeszthetsz. A fajodnak megfelelĹ‘ alfĂłrumban nyiss a neveddel egy Ăşj topicot, majd a már elfogadott karakterlapod alapján töltsd ki azt. Ha elfogadja egy mesĂ©lĹ‘, vagy valamely Staff tag, teljes Ă©rtĂ©kű játĂ©kos vagy.
ElsĹ‘ játĂ©kbeli hozzászĂłlásodat Annantina nagyi boltjába Ărd, a FátyolbĂłl kilĂ©pvĂ©n. Ne feledd, hogy a nagyi nem szĂłlal meg, illetve, hogy a boltba, miután elhagytad azt soha többĂ© nem találsz be!
RemĂ©ljĂĽk, segĂtett ez a kis szösszenet, ha továbbra is kĂ©rdĂ©sed van, bátran Ărj privát ĂĽzenetet valamelyik moderátornak vagy adminnak!