Oldal: 1 / 1

Segítség a karakteralkotáshoz

HozzászólásElküldve: 2012.04.08. 15:15
Szerző: Alyara Nirois

Az alábbi leírás Jóindulattól származik némi módosítással énáltalam.

A minta karakterlap segítségén túl itt is felvázoljuk a karakteralkotás menetét. Sajnos félreértésre adhat okot pár dolog, illetve kényelmesebb is lehet egy ilyen útmutató.

Tehát akkor a karakteralkotás menete:

- Olvass világ- és fajleírást, ebből biztosan tudsz valami hozzád illő koncepciót szülni. Jellem, háttértörténet, faj legyen meg mindenképpen, ezután nekiláthatsz a karakterlap kitöltésének.
- A várakozó karakterlapok között alkoss egy új topicot a karaktered nevével, ebbe emeld át a minta karakterlapban leírtakat.
- A kitöltés során aztán a magyarázó szöveg helyett írd be a karakteredre jellemző dolgokat. Név (régi és új), kor, a születés és fátyolba lépés városa... De hát olvasni tudsz, eléggé egyértelmű a dolog.

Ami kérdésként felmerült már és/vagy általában problémát okoz:
- A karakter a Fátylon átkerülve új testet kap (hogy milyen metódus alapján és miért, egyáltalán, mi ez a múltból átlépős dolog, a játékban keress rá választ ;)), kora, neme általában nem változik (ritka kivételek persze akadnak, de egyáltalán nem jellemző), és jellemének leginkább megfelelő fajba kerül.
Ugye, az adott, hogy a varázslények mindig is köztünk éltek. A Fátylon átlépve a karakter (sokszor önmaga előtt is) rejtett éne felszabadul, így a térbeli és időbéli teleport során sokszor megdöbbentő módon szembesül igaz valójával.

A történet, átváltozás után a másik sarkalatos pont... nos a pontok kérdése.
A karakterlapunk nem túl bonyolult, szabályrendszerünk pedig igencsak csökevényes: a nagyobb üti a kisebb értéket.

Ha speciális képességet használsz, akkor hat a másikra, ha az veled azonos, vagy alacsonyabb szintű.

Na, de vissza a pontokhoz.

A lényeg:

A speciális képességek szintjei összeadódnak pontérték szempontjából!

Vagyis: 1. szintű képesség 1 pontba kerül, viszont egy második szintű képesség 1+2=3 pontot emészt fel!!! Négy kivétel van ezen szabály alól: ha a játékosként goblint alkotsz (erről bővebben a faj leírásánál, illetve képességeinél olvashatsz), ha rendelkezel Kiemelkedő Tulajdonsággal, ha Mágiahasználóként Adományt veszel fel, vagy ha a képességnek nincsenek alsóbb szintjei. Ez utóbbi esetben ha kifizeted a képesség pontértékét, rendelkezni is fogsz vele.

A képességek használata:
Ha van egy 2. szintű képességed, képes vagy az 1. szintű alkalmazására is, vagyis tudod szabályozni az erődet. (Jól is néznénk ki, ha az olimpiai bajnok súlyemelő egy poharat is ugyanolyan erőbefektetéssel emelne vagy fogna meg, mint a súlyokat...) Természetesen, ami ez alól kivétel, az külön, a képesség leírásánál említve van!

Nos, ezek után megvan a történeted, a karaktered jellemzői és speciális képességei... Már majdnem játszhatsz is, miután két staff tag elfogad (kalandmesterek és mesélők nem fogadhatnak el, ellenben ők is véleményezhetnek). Ne feledd, hogy bármely admin felülbírálhatja döntésünket! Zaklatni nem érdemes minket, mihelyst szabadidőnk engedi, ránézünk a várakozó karakterek lapjaira és reagálunk. Az eddigi gyakorlat alapján, ha egy jk-val semmi gond nincs, legfeljebb 1-2 nap után már játszhatott is, szóval nem kell heteket várni jóváhagyásra. ;)

Miután elfogadták a karakterlapod, el kell készítenek az adatlapodat a minta alapján, amit teljes játékod során folyamatosan szerkeszthetsz. A fajodnak megfelelő alfórumban nyiss a neveddel egy új topicot, majd a már elfogadott karakterlapod alapján töltsd ki azt. Ha elfogadja egy mesélő, vagy valamely Staff tag, teljes értékű játékos vagy.

Első játékbeli hozzászólásodat Annantina nagyi boltjába írd, a Fátyolból kilépvén. Ne feledd, hogy a nagyi nem szólal meg, illetve, hogy a boltba, miután elhagytad azt soha többé nem találsz be!

Reméljük, segített ez a kis szösszenet, ha továbbra is kérdésed van, bátran írj privát üzenetet valamelyik moderátornak vagy adminnak!